Digitale bestelopties verhogen de verkoop op festivals

• Op het "Flaming Stars" vuurwerkfestival konden bezoekers voor het eerst drankjes bestellen en betalen via hun smartphone.
  • Succesvol proefproject door sizzly met M2M SIM-kaarten van wherever SIM
  • Altijd stabiele dataverbindingen dankzij ongecontroleerde roaming
  • Digitalisering helpt restauranthouders met personeelstekort

Op het internationale vuurwerkfestival "Flammende Sterne" in het Scharnhauser Park (Ostfildern) midden augustus konden ongeveer 40.000 bezoekers hun drankjes digitaal bestellen en betalen met hun smartphone via de aanbieder van het zelfbestellings- en betaalplatform sizzly uit Stuttgart.

De organisator, MCE GmbH uit Leinfelden-Echterdingen, gebruikte 18 tablets bij tien bars en barwagens om de digitale bestellingen door te geven. Deze waren uitgerust met M2M SIM-kaarten van wherever SIM GmbH uit Hamburg. Ongecontroleerde roaming zorgt voor stabiele verbindingen "Onze M2M SIM-kaarten zorgden voor stabiele dataverbindingen tijdens het hele festival," zegt wherever SIM Managing Director Tim Müller. De simkaarten van wherever SIM maken ongecontroleerde roaming mogelijk en zijn dus netwerkonafhankelijk. Dit betekent dat ze geen voorkeur hebben voor een mobiel netwerk, maar elk apparaat altijd verbinden met het sterkste netwerk op de betreffende locatie. In Duitsland is dit mogelijk via alle drie de bestaande mobiele netwerken, en de netwerken van de buurlanden zijn ook beschikbaar in de buurt van de grens. Vooral op evenementen met veel bezoekers kunnen er knelpunten zijn in de dekking van mobiele telefoons. Individuele netwerken of hun radiobasisstations worden overbelast door veel gebruikers en ruimtelijke omstandigheden hebben ook invloed op de ontvangst.

Ongecontroleerde roaming geeft het toestel een vrije netwerkkeuze. De veiligheid van de verbinding kan ook worden gegarandeerd voor evenementen die plaatsvinden in landelijke gebieden. Organisatoren hoeven geen mobiele hotspots te gebruiken om soepel dataverkeer te garanderen voor het verzenden van bestellingen. "Tijdens het proefproject werd ter vergelijking een tablet met een simkaart van één netwerkoperator gebruikt. Tijdens het festival waren er problemen met gegevensoverdracht met deze kaart", aldus Raphael Büdel, Managing Director van sizzly, die het succesvolle gebruik van de M2M SIM-kaarten van wherever SIM GmbH bevestigt. Digitalisering helpt restauranthouders en organisatoren van evenementen bij personeelstekort Voordelen voor restauranthouders en organisatoren van evenementen: met de oplossing van sizzly kunnen ze het huidige personeelstekort succesvol tegengaan, bestaande bestel- en betalingsprocessen eenvoudig optimaliseren en zo hun omzet duurzaam verhogen. sizzly levert een fullservicepakket bestaande uit een branded bestelfront-end (webapp) in de CI van de klant, de hardware die nodig is voor het uitgeven van bestellingen, inclusief simkaart en M2M mobiele verbinding, en training van het personeel. Op verzoek kan het bestaande kassa- of merchandisemanagementsysteem worden geïntegreerd, zodat binnenkomende bestellingen altijd correct worden geregistreerd. Zo kunnen organisatoren van evenementen hun gasten naast contante en kaartbetalingen ook een digitale bestel- en betaalmogelijkheid zonder wachttijden bieden. Naast festivals zijn andere toepassingsgebieden sportevenementen, beurzen en bedrijfscatering in heel Duitsland.

Carina Speidel, Managing Director van MCE, zei: "De reacties van gasten waren erg goed. Ze zagen dat digitale kopers niet in de rij hoefden te staan, maar gewoon langs de wachtrij konden lopen. Voor het personeel bij de stands maakte digitaal bestellen via een tablet hun werk makkelijker." Het resultaat was een viercijferig aantal bestellingen met een vijfcijferige omzet zonder dat er extra personeel nodig was.

Over sizzly GmbH

Met het Mobile Ordering & Payment Platform maakt sizzly GmbH digitale bestel- en betaalprocessen via de smartphone mogelijk voor de restaurant-, evenementen- en cateringbranche. Gasten van restaurants en evenementen kunnen bijvoorbeeld met hun smartphone het aangeboden eten en drinken bekijken, bestellen en digitaal betalen. De op deze manier gegenereerde bestellingen worden doorgestuurd naar de respectievelijke POS- en merchandisemanagementsystemen van de cateraar - zonder handmatige tussenstappen. Op deze manier vermindert sizzly onnodige wachttijden, ontlast het bestaande personeel en zorgt voor een duurzame omzetstijging. Het bedrijf uit Stuttgart is opgericht in 2021 en het gelijknamige platform is sinds ongeveer een jaar online. Meer informatie is beschikbaar op: https://sizzly.de

Over wherever SIM
datum