M2M SIM-kaarten voor real-time communicatie van Industrie 4.0 en robottoepassingen

wherever SIM GmbH is een van 's werelds toonaangevende leveranciers van moderne en veilige M2M SIM-oplossingen. Op SIDO in Lyon presenteert het bedrijf uit Hamburg zijn SIM-kaarten die zijn ontworpen voor machine-naar-machine communicatie en de voordelen ervan voor toepassingen op het gebied van robotica en Industrie 4.0. Naast real-time gegevensoverdracht omvat dit veilige toegang op afstand tot robots, drones en machines. wherever SIM Wereldwijde bedrijven zoals HP en SolarCleano verbinden hun robots al met SIM-kaarten van .

Robotica heeft de laatste jaren een opmerkelijke vooruitgang geboekt en is een centraal onderdeel geworden van moderne industriële en technologische oplossingen. Betrouwbare en veilige gegevensoverdracht via M2M SIM-kaarten tussen apparaten en systemen speelt een centrale rol in deze ontwikkeling. Ze bieden een betrouwbare en stabiele verbinding voor de overdracht van grote hoeveelheden gegevens op elk moment en ongeacht de locatie. Dit is met name essentieel voor robottoepassingen, waarbij veel sensoren en actuatoren continu gegevens verzenden en ontvangen. Van nauwkeurige fabricage in Industrie 4.0 tot autonome voertuigen en intelligente service- en hulprobots, ze hebben allemaal naadloze connectiviteit nodig om de veiligheid en efficiëntie te maximaliseren.

Een stabiele wereldwijde gegevensverbinding via mobiele communicatie

M2M SIM-kaarten zijn speciaal ontwikkeld voor communicatie tussen machines en apparaten. Eenmaal gebruikt, maken ze de gegevensverbindingen mogelijk die nodig zijn voor de uitwisseling. wherever SIM De bijzonderheid: binnen een land kunnen robots met deM2M SIM-kaarten van gebruik maken van de mobiele netwerken van verschillende operators (nationale roaming). Hierdoor zijn ze ideaal voor mobiele robottoepassingen of voor autonome voertuigen en drones die zich over lange afstanden verplaatsen of in verschillende landen worden gebruikt. In industriële kwaliteit zijn de SIM-kaarten ook bijzonder robuust en geoptimaliseerd voor gebruik in veeleisende omgevingen zoals productiefaciliteiten.

wherever SIM Mobiele bouwopmaakrobot van HP met wereldwijd netwerk met

wherever SIMHewlett Packard (HP) vertrouwt al op de M2M SIM kaarten van . De HP SitePrint bouwlayoutrobot, die overal ter wereld plattegronden rechtstreeks op bouwplaatsvloeren print en zo het landmeetproces aanzienlijk verkort, kan dankzij de SIM-kaarten op elk moment worden gecontacteerd door HP support. In meer dan 70% van de gevallen kan HP support in Spanje dankzij de SIM-kaarten storingen op afstand binnen enkele minuten verhelpen. Betrouwbare toegang op afstand verlaagt de onderhoudskosten en stilstandtijd aanzienlijk. De wereldwijde dekking van de SIM-kaarten zorgt ervoor dat de robots wereldwijd betrouwbaar werken. Bovendien bieden de M2M SIM-kaarten functies zoals gratis pauzeren en datapooling, wat de flexibiliteit en kostenefficiëntie voor HP verder verhoogt.

SolarCleano: wereldwijd gegevens in realtime verzenden en ontvangen

SolarCleano ontwikkelt en verkoopt robotondersteunde oplossingen voor het reinigen en onderhouden van zonnepanelen. wherever SIM De M2M SIM's van worden ook gebruikt in de autonome SolarCleano B1A robot. De robot, die momenteel verantwoordelijk is voor het reinigen van grondgebonden systemen met meerdere gigawatts aan zonne-energie in verschillende landen in Azië, het Midden-Oosten en Australië, staat 24/7 in verbinding met het hoofdkantoor in Luxemburg via de IoT SIM-kaarten. Dit betekent dat informatie over de status en activiteiten van de robot altijd beschikbaar is, ongeacht waar hij op dat moment wordt gebruikt.

Voordelen van M2M SIM-kaarten voor robottoepassingen

• Wereldwijde connectiviteit door toegang tot meer dan 485 mobiele netwerken wereldwijd
  • Real-time bewaking en besturing voor snelle interventie en optimalisatie
  • Hoge gegevensbeveiliging dankzij onder andere APN, VPN en statische IP-adressen
  • Schaalbare en flexibele infrastructuur in lijn met toenemende vraag
  • Verbeterde klantervaring door naadloze connectiviteit
  • Flexibele en aanpasbare tariefmodellen, afgestemd op het specifieke dataverbruik en de betreffende use case

Realiseerbare toepassingsscenario's in robotica:

• Industrie 4.0: genetwerkte productierobots die in realtime gegevens uitwisselen en processen optimaliseren.
  • Autonome voertuigen: communicatie tussen voertuigen en centrale besturingssystemen.
  • Drones: Real-time overdracht van gegevens en besturingscommando's voor inspectie- en leveringsdiensten.
  • Logistiek: Volgen en besturen van autonome magazijnrobots.

Over wherever SIM
datum