Power2Drive: wherever SIM presenteert M2M-oplossing voor veilige toegang op afstand tot e-laadinfrastructuur

wherever SIM GmbH is een van 's werelds grootste leveranciers van geavanceerde M2M SIM-oplossingen. Met zijn speciaal voor machine-naar-machine communicatie ontworpen simkaarten is het in Hamburg gevestigde bedrijf de favoriete simleverancier geworden voor integratie in e-laadstations: Een M2M SIM van wherever SIM wordt gebruikt in meer dan 20 procent van de 85.000 oplaadpunten die zijn geregistreerd door het Bundesnetzagentur für Deutschland. Het bedrijf uit Hamburg zal zijn SIM voor het eerst tentoonstellen op Power2Drive in München van 14 tot 16 juni 2023.

De vraag naar duurzame transportmiddelen gaat onverminderd door en de markt voor elektrische voertuigen en oplaadstations groeit snel. Deze snelle verspreiding gaat gepaard met de uitdaging om onder andere de laadinfrastructuur effectief te beheren. Dit is waar wherever SIM GmbH zich heeft gevestigd als een belangrijke speler in het leveren van innovatieve connectiviteitsoplossingen. Tot haar klanten in de e-mobiliteitssector behoren internationale industriereuzen zoals Chargepoint, EWE Go en Mer - een van de toonaangevende leveranciers van oplaadoplossingen.

Anton Achatz, Managing Director van Mer Germany GmbH: "Als onderdeel van Statkraft beheren we laadstations voor elektrische voertuigen op duizenden locaties in Duitsland, Oostenrijk, Noorwegen, Zweden en het Verenigd Koninkrijk. In het verleden waren we bang dat elk nieuw laadstation niet soepel zou lopen. Sinds we de M2M SIM's van wherever SIM gebruiken, hoeven we ons daar geen zorgen meer over te maken."

Eenmaal ingezet, maken de M2M SIM's betrouwbare en veilige real-time communicatie mogelijk tussen verschillende componenten van het eMobility ecosysteem via mobiele radio. Het slimme eraan is: De SIM-kaarten bieden ook toegang tot de mobiele netwerken van verschillende netwerkoperators binnen een land (nationale roaming). Ze garanderen dus bijna overal een mobiele telefoonverbinding. Deze naadloze connectiviteit betekent dat laadstations en elektrische voertuigen op afstand kunnen worden gemonitord, beheerd en onderhouden - ongeacht waar ze zich bevinden.

Belangrijkste kenmerken en voordelen van M2M SIM-kaarten voor e-mobiliteitstoepassingen:

• Wereldwijde connectiviteit door toegang tot meer dan 485 mobiele netwerken wereldwijd
  • Real-time bewaking en besturing voor snelle interventie en optimalisatie
  • Hoge gegevensbeveiliging dankzij APN, VPN en statische IP-adressen
  • Schaalbare en flexibele infrastructuur in lijn met toenemende vraag
  • Verbeterde klantervaring door naadloze connectiviteit

"We zijn er trots op dat we met onze M2M SIM's kunnen bijdragen aan de verdere ontwikkeling van duurzame laadoplossingen. Door de complexiteit van connectiviteit voor onze klanten te vereenvoudigen en hen in staat te stellen elektrische voertuigen en laadinfrastructuur efficiënt te beheren, kunnen we de wereldwijde overgang naar een groener transportlandschap helpen versnellen," zegt Tim Müller, Managing Director van wherever SIM.

Op Power2Drive presenteert wherever SIM oplossingen die zijn afgestemd op de speciale eisen van de e-mobiliteitssector. Bezoekers van de beurs kunnen op stand B6.350 meer te weten komen over de belangrijkste functies en voordelen van de M2M SIM-kaarten.

Over wherever SIM
datum