Positieve trend in M2M-communicatie zet door

• Wereldwijde markt voor IoT en M2M SIM-kaarten op koers voor groei
  • Omzetstijging bij wherever SIM GmbH in Q1/2022 met 51 procent vergeleken met hetzelfde kwartaal van het voorgaande jaar

Machine-to-machine (M2M) communicatie speelt een steeds belangrijkere rol in de digitalisering van bedrijven. Dit wordt ondersteund door de huidige studie "Global Cellular Machine-to-Machine (M2M) Modules Industry" van ReportLinker, volgens welke de markt voor M2M-modules in 2026 wereldwijd een volume van 4,5 miljard USD zal bereiken. In 2020 werd de wereldwijde markt voor M2M modules geschat op 2,9 miljard USD.

wherever SIM GmbH is een van de winnaars van deze ontwikkeling. In 2021 verkocht het bedrijf uit Hamburg 77 procent meer M2M SIM-kaarten dan het jaar daarvoor. M2M SIM-kaarten vormen de basis voor de digitalisering van de industrie en het Internet of Things (IoT). Ze maken de betrouwbare draadloze overdracht van informatie tussen apparaten en machines via mobiele communicatie in realtime mogelijk.

"Vorig jaar alleen al hebben we meer dan 200 nieuwe zakelijke klanten binnengehaald", zegt Tim Müller, Managing Director van wherever SIM GmbH.

zegt Tim Müller, Managing Director van wherever SIM GmbH. Zakelijke klanten wereldwijd vertrouwen op de M2M SIM-kaarten als basis voor hun IoT-oplossingen. Het maakt niet uit waar een apparaat zich bevindt, dankzij roaming is het op elke locatie ter wereld verbonden met het internet via het sterkste netwerk. Wanneer een container op volle zee zijn positiegegevens doorstuurt naar het controlecentrum of een medisch apparaat in een ziekenhuis alarm slaat, dan is dat dankzij IoT en M2M-communicatie.

"Vooral de e-mobiliteitssector is booming. We maken hier een snelle groei door: ongeveer 14 procent* van de M2M SIM-kaarten die zijn geïnstalleerd in e-laadstations in heel Duitsland zijn momenteel afkomstig van wherever SIM - en de trend stijgt," is Müller verheugd te kunnen melden.

Operators en aanbieders van e-mobility laadoplossingen die hun laadinfrastructuur beheren met M2M SIM-kaarten profiteren niet alleen van flexibele M2M tarieven en maximale beschikbaarheid van het netwerk, maar ook van de betrouwbare overdracht van facturerings- en verbruiksgegevens.

Als lid van het Bundesverband eMobilität e.V. (BEM) is wherever SIM in dialoog met de leden van de vereniging over de duurzame uitbreiding van elektromobiliteit en ondersteunt het baanbrekende mobiliteitsconcepten met zijn connectiviteitsexpertise. M2M SIM-kaarten van wherever SIM worden ook gebruikt op het gebied van logistiek, beveiligingstechnologie, retail, smart farming en medische technologie en zorgen voor betrouwbare dataverbindingen voor IoT-toepassingen. De innovatieve applicatieoplossingen van de connectiviteitsexperts ondersteunen klanten wereldwijd met digitalisering.

Over wherever SIM
datum